Bieganie latem to sama przyjemność. Słońce i wiatr we włosach, burza endorfin i letnie, radosne kilometry. Każdy kto biega, zna to uczucie. Jednak nie można w tym czasie zapominać o ochronie skóry, która podczas biegania, narażona jest na działanie promieni słonecznych. Jak więc chronić skórę przed słońcem?

Nie od dziś wiadomo, że zbytnia ekspozycja skóry na działanie promieni słonecznych nie jest dla niej wskazana i dobra. Według badań opublikowanych w „Archives of Dermatology” maratończycy są bardziej narażeni na złośliwy nowotwór skóry – czerniaka.
Jednak wystarczy trzymać się kilku rutynowych czynności, przed każdym treningiem czy zawodami, aby zmniejszyć ryzyko związane z negatywnym działaniem promieni słonecznych na skórę.

Bieganie latem – 7 wskazówek jak chronić skórę przed słońcem

1. Staraj się unikać długich treningów między godziną 10:00 a 16:00

Bieganie latem - 7 wskazówek jak chronić skórę przed słońcem
Bieganie latem – 7 wskazówek jak chronić skórę przed słońcem

W godzinach między 10:00 a 16:00, słońce działa najsilniej. O ile godziny treningowe możemy wyznaczyć sobie sami, o tyle zawody najczęściej odbywają się właśnie w największym słońcu. Dlatego z kolejnych punktów dowiesz się, jak dbać o skórę podczas biegania latem, aby uniknąć późniejszych problemów.

2. Używaj kremów z wysokim filtrem

Używanie kremów z wysokim filtrem powyżej 30 to podstawa, jeśli chcemy biegać w słońcu. Ważne, aby krem miał szerokie spektrum działania, czyli blokadę UVA i UVB. Dobrze gdyby był lekki. Pamiętajmy, aby dokładnie wsmarować krem we wszystkie odsłonięte części ciała, szczególnie koniuszki uszu, twarz, kark, uda. A w zależności od koszulki do biegania także ramiona. Nie zapominajmy o ustach, które również należy chronić przed słońcem.

3. Zwróć uwagę na to jakie leki przyjmujesz

Bieganie latem - 7 wskazówek jak chronić skórę przed słońcem
Bieganie latem – 7 wskazówek jak chronić skórę przed słońcem

Należy zwracać uwagę na przyjmowane leki, ponieważ niektóre z nich sprawiają, że skóra jest bardziej podatna na uszkodzenia spowodowane przez słońce. Dlatego też skóra zawsze powinna być zabezpieczona kremem z filtrem.

4. Zabieraj krem z filtrem na dłuższy trening

Wybierając się na trening trzeba pamiętać, żeby użyć kremu z filtrem minimum 15-20 minut przed wyjściem z domu. Dzięki temu zdąży się on dobrze wchłonąć, dając pewność, że po kilku minutach biegu nie zostanie wytarty w nasz strój do biegania. Co więcej wybierając się na dłuższy trening, zabierajmy ze sobą krem z filtrem w mniejszym opakowaniu, które nie będzie przeszkadzało w treningu. Smarujmy regularnie skórę i pamiętajmy również o systematycznym nawadnianiu.

5. Ubieraj kompletny strój do biegania

Bieganie latem - 7 wskazówek jak chronić skórę przed słońcem
Bieganie latem – 7 wskazówek jak chronić skórę przed słońcem

Wiadomo, że kiedy na zewnątrz doskwiera upał to spodenki do biegania wydają się być za długie, a z koszulki do biegania najchętniej chciałoby się zrezygnować. Jednak warto wybrać taki strój do biegania, który będzie przewiewny i lekki, ale nie do końca odkryty, ponieważ wtedy skóra traci cenną ochronę przed słońcem.

6. Noś czapkę z daszkiem i okulary przeciwsłoneczne

Czapka z daszkiem będzie chroniła skórę głowy podczas treningu. Ważne, aby była wykonana z materiału oddychającego, który będzie właściwie odprowadzał wilgoć, wpływając nie tylko na zdrowie, ale także i komfort treningu. Okulary przeciwsłoneczne powinny mieć szkła z filtrem UV, który ochroni oczy przed promieniami słonecznymi.

7. Ciesz się z biegania latem!

 



freedom_martya_w Image Banner 728 x 90

3 KOMENTARZE

  1. Bieganie latem nie jest przyjemnością. Gdy jest cieplej jak 19 stopni, za szybko się przegrzewamy. Biegałam zimą przy -18 i nie było problemu. Teraz wiem, że optymalne jest 13 17 stopni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here