Jak mówi popularne powiedzenie, dla każdego coś dobrego. Nie każdy z nas lubi siłownię czy kluby fitness, ale to nie oznacza, że osoby te skazane są na sportową porażkę. Trening w domu może przynieść równie dobre efekty, jak regularne wizyty klubie sportowym. Zobacz jak ćwiczyć w domu.

Tak naprawdę o tym czy uda nam się osiągnąć spodziewane efekty ćwiczeń czy nie, wcale nie decyduje miejsce w którym ćwiczymy, ale nasza motywacja, systematyczność i praca, którą włożymy w wykonywane ćwiczeń. Trening w domu jest na pewno trudniejszy bo wiadomo, kanapa, lodówka, dobry film kuszą. Nie są to jednak przeszkody nie do pokonania. Wymówki zawsze się znajdą, ale jeśli naprawdę chcesz ćwiczyć, zrobisz to także w domu.


Trening w domu – jak zacząć

Jeśli naprawdę zależy Ci na tym, aby ćwiczenia w domu przyniosły efekt, którego oczekujesz musisz do treningu podejść tak, jak do zaplanowanych zajęć na siłowni czy klubie fitness. Plan treningowy do ćwiczeń w domu jest więc niezbędny. Jeśli nie masz doświadczenia, możesz poprosić o pomoc i trening personalny, który ułoży Ci doświadczona osoba. Najważniejsze jest to, aby sumiennie realizować założone cele, bez wymówek, że jutro, a że mi się nie chce, albo za godzinę tylko chwilę odpoczniesz lub obejrzysz ulubiony serial. To jest Twój czas i Twój trening w domu. Do dzieła!

Nie lubisz siłowni? Zrób efektywny trening w domu
Nie lubisz siłowni? Zrób efektywny trening w domu

Ćwiczenia w domu jakie możesz wykonywać są niemal nieograniczone. Spokojnie możesz wykonywać je samodzielnie bez konieczności zamawiania treningu personalnego. Jeśli dysponujesz w domu sprzętem do ćwiczeń to dobrze, ale jeśli go nie masz, nie martw się trening siłowy bez sprzętu jest coraz popularniejszy i jak najbardziej możliwy do wykonania.

Jak często ćwiczyć w domu

Aby trening w domu przyniósł spodziewane efekty należy wykonywać go minimum 3 razy w tygodniu. Tak naprawdę wszystko zależy od planu dnia i czasu jakim dysponujesz. Jeżeli możesz ćwiczyć więcej razy, możesz to zrobić. Jednak należy pamiętać o regeneracji. Często, szczególnie osoby początkujące popełniają ten błąd, że mając bardzo dużo zapału, trenują codziennie, nie dając organizmowi czasu na odpoczynek. A prawda jest taka, że regeneracja jest taką samą częścią planu treningowego, jak sam trening.

Rozgrzewka to podstawa

Przed każdym treningiem należy wykonać krótką rozgrzewkę, która podniesie tętno, rozgrzeje mięśnie, przygotuje ciało i organizm do zaplanowanego wysiłku. Ćwiczeniami, które pozwolą rozgrzać ciało mogą być, np. pajacyki, skip A, skip C, bieg w miejscu, krążenie ramion czy też burpee. Po takim wstępie można przejść do właściwego treningu.

Ćwiczenia w domu – przykłady

Nie lubisz siłowni? Zrób efektywny trening w domu
Nie lubisz siłowni? Zrób efektywny trening w domu

Ćwiczenia w domu powinny być wykonywane spokojnie i dokładnie. To nie są wyścigi. Przed każdym ćwiczeniem należy upewnić się, że ciało znajduje się we właściwej pozycji. Niewłaściwie wykonywane ćwiczenia, oprócz tego, że nie przyniosą spodziewanego efektu to jeszcze mogą odbić się na zdrowiu ćwiczącego.

Przykłady ćwiczeń jakie można wykonywać w domu:

  • Przysiady
  • Pompki
  • Ćwiczenia na brzuch, czyli popularne brzuszki
  • Wykroki
  • Unoszenie bioder w leżeniu na plecach
  • Wspięcia na palce
  • Unoszenie nóg
  • Unoszenie ramion (jako obciążenia można użyć np. butelek z wodą)
  • Uginanie przedramion (z butelkami z wodą)

Na koniec treningu – rozciąganie

Po każdym treningu należy przeprowadzić rozciąganie. Nie wolno bagatelizować tego elementu, ponieważ nawet jeśli początkowo nie poczujemy żadnej różnicy, to skutki braku stretchingu pojawią się z czasem w najmniej oczekiwanym momencie.

Trening w domu to idealne wyjście nie tylko dla osób, które nie lubią wizyt na siłowni lub klubie fitness. To także dobre rozwiązanie dla wszystkich, którym brakuje czasu na dojazdy na zorganizowane zajęcia. Jeśli jednak naprawdę zależy nam na wprowadzeniu aktywności fizycznej do swojego życia to sposób zawsze się znajdzie.




freedom_martya_w Image Banner 728 x 90

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here