Niby wszyscy wiemy, że rozciąganie jest bardzo ważne, ale czy tak naprawdę przywiązujesz do jego wykonywania wystarczającą uwagę? Jeśli nie, przeczytaj, dlaczego warto ten element wprowadzić na stałe do swojego treningu.

Wiele osób często traktuje rozciąganie jako mało istotny element treningu, a to naprawdę duży błąd. Sama się o tym przekonałam i potwierdzam, że opuszczając regularny stretching zwiększamy ryzyko kontuzji. Dlatego jeśli nie przywiązujesz odpowiedniej uwagi do rozciągania, warto abyś zaczął to robić, a gwarantuję, że na pewno zobaczysz różnicę.

Regularne rozciąganie – korzyści i zalety

Dlaczego rozciąganie jest ważne?
Dlaczego rozciąganie jest ważne?

Czy trenujesz regularnie czy nie, codzienny stretching jest dla każdego. Poznaj korzyści, jakie płyną z rozciągania:

  • Zwiększanie zakresu ruchu w stawach
  • Zmniejszenie ryzyka kontuzji
  • Większa wydajność i elastyczność mięśni
  • Zmniejszenie napięcia mięśni
  • Większa sprawność fizyczna
  • Polepszenie ukrwienia mięśni

Nic na siłę

Podczas rozciągania powinniśmy czuć lekkie napięcie mięśniowe, jednak nie należy przesadzać z dociskaniem, aby nie ponadrywać mięśni. Kiedy czujemy, że nasze mięśnie pracują powinniśmy wytrzymać jakiś czas w danej pozycji. W tym czasie oddech powinien być spokojny i głęboki. Jeśli czujemy, że możemy i chcemy zwiększyć rozciągnięcie, należy wziąć głęboki oddech i podczas wydechu zwiększyć zakres rozciągnięcia.

Dlaczego rozciąganie jest ważne?
Dlaczego rozciąganie jest ważne?

Jak długo powinien trwać stretching

Rozciąganie powinno być wykonywane bez pośpiechu i powoli. Należy pamiętać o oddechu, nie powinno się go wstrzymywać, ponieważ dzięki niemu mięśni są lepiej dotlenione, a rozciąganie bardziej efektywne.

Skutki pominięcia rozciągania w treningu

Dlaczego rozciąganie jest ważne?
Dlaczego rozciąganie jest ważne?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego jak dobroczynny wpływ ma na nas stretching. Nawet, jeśli teraz czujemy się dobrze i nic nam nie dolega, dolegliwości mogą pojawić się w późniejszym okresie. I tu wiem, co mówię, ponieważ sama przekonałam się o tym, kiedy ból w odcinku lędźwiowym utrudniał mi najprostsze czynności, nie wspominając już o przeprowadzeniu efektywnego treningu.

Jeśli nie masz czasu na codzienny stretching, rób go zawsze jak tylko znajdziesz na niego chwilę. Efekty warte są tego, aby na stałe wpleść ten element w naszą codzienność. Ciała nie da się oszukać, dlatego warto z nim współpracować.



freedom_martya_w Image Banner 728 x 90

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here