Wydawać by się mogło, że w bieganiu nie ma nic trudnego, jednak wiele osób, szybko się zniechęca i traci motywację. Dowiedz się, jak trenować, aby wytrwać w biegowym postanowieniu.

Obecnie zewsząd dochodzą do nas informacje o tym, że kolejny celebryta zaczął biegać. Znajomy właśnie wybiera się na następny maraton, a Tobie brakuje tchu już po kilku minutach biegu? To nic. Początki biegania dla nikogo nie są najłatwiejsze, jednak przy odrobinie cierpliwości, determinacji i chęci, trening biegowy i Tobie zacznie przynosić satysfakcję i efekty.


Trening biegowy to nie wyścig

Najczęstszym demotywatorem wielu osób, które decydują się na rozpoczęcie swojej biegowej przygody jest to, że efekty treningów chciałyby zobaczyć już. Niestety trening biegowy wymaga cierpliwości i czasu. Jeśli wydaje Ci się, że inni biegacze radzą sobie lepiej, to zapewniam, że tylko Ci się tak wydaje. Jeśli od początku będziesz mieć świadomość tego, że na efekty będziesz musiał poczekać, Twoje początki biegania będą dużo przyjemniejsze. Nie przejmuj się, jeśli zaczynając, nie jesteś w stanie biec dłużej niż kilka minut. Jeśli tak się dzieje, wybierz marszobieg, czyli bieg przeplatany marszem. To żaden wstyd, każdy od czegoś zaczynał, więc nie martw się i rób po prostu swoje. Z każdym kolejnym treningiem będzie Ci łatwiej. Tylko się nie zniechęcaj. Cierpliwość, konsekwencja, wytrwałość i systematyczność pomogą Ci przetrwać, czasem trudne początki biegania. Nie próbuj nic przyspieszać, bo najszybciej dorobisz się kontuzji i zniechęcenia.

Brak czasu na trening to tylko wymówka

Trening biegowy - jak trenować, aby wytrwać
Trening biegowy – jak trenować, aby wytrwać

Dla każdego z nas doba ma 24 godziny i nie wiem jakbyśmy się starali, nie da się jej rozciągnąć. Jednak wystarczy odpowiednio zorganizować dzień, aby udało się zmieścić w nim także czas na trening. Zapewniam Cię, że jest to możliwe. Wszystko jest kwestią podejścia. To nie jest tak, że tylko Ty nie masz czasu. Jeśli po pracy jesteś zbyt zmęczony, spróbuj trenować rano i odwrotnie. Nie należysz do rannych ptaszków, biegaj wieczorem. Nawet 30 minutowy trening biegowy, da Ci pozytywnego kopa i ogromną satysfakcję, że udało Ci się go zrealizować. Budowanie nawyków to bardzo ważny element, dzięki któremu wyjście na trening będzie coraz łatwiejsze i przyjemniejsze.

Prowadź dziennik treningowy

Obecnie jest wiele aplikacji, np. Endomondo, które pozwalają na zapisywanie i analizowanie swoich treningów. Dzięki nim będziesz też widzieć, co udało Ci się już osiągnąć, ile treningów odbyłeś i ile kilometrów przebiegłeś. To zawsze dodatkowa motywacja do dalszej pracy i kolejnych satysfakcjonujących wyników.

Trening biegowy to nie tylko bieganie

Trening biegowy - jak trenować, aby wytrwać
Trening biegowy – jak trenować, aby wytrwać

Nie każdy, kto zaczyna biegać wie, że trening biegowy to nie tylko samo bieganie. Trening biegacza to także ćwiczenia uzupełniające, które budują siłę, wytrzymałość, stabilizację. To niezwykle ważne elementy, które pozytywnie wpływają na coraz lepsze wyniki sportowe oraz zwiększają świadomość własnego ciała. Bez tego wszystkiego, samo bieganie i pokonywanie kolejnych kilometrów na treningach, nie przełoży się na wzrost Twojej formy.

O treningu funkcjonalnym przeczytasz więcej 
>>> TUTAJ

Korzystaj z usług trenera

Jeśli nie wiesz, jak zacząć biegać [KLIK] i jak biegać, aby mieć z tego satysfakcję, skorzystaj z usług trenera. Doradzi Ci on najlepsze rozwiązania, wyciągnie wnioski, dzięki czemu pomoże Ci naprawdę cieszyć się bieganiem.

Bądź na luzie czyli rozciąganie po treningu

Zapewne wiele osób powie, że rozciąganie jest nudne. Jednak dzięki niemu Twoje mięśnie są sprawniejsze, a zakres Twoich ruchów zwiększa się. To wszystko sprawia, że zmniejsza się ryzyko kontuzji, a Twoja forma rośnie.

Trening biegowy - jak trenować, aby wytrwać
Trening biegowy – jak trenować, aby wytrwać

Regeneracja i odpoczynek to element treningu

Aby jak najdłużej cieszyć się bieganiem, musisz pamiętać o odpoczynku i regeneracji. To taka sama jednostka treningowa jak sam trening. Dzięki odpowiedniej regeneracji, Twoje mięśnie będą pracować jeszcze lepiej, a Twoje głowa będzie bardziej zmotywowana do dalszej pracy.

Pamiętaj o odpowiedniej diecie

Trening biegowy - jak trenować, aby wytrwać
Trening biegowy – jak trenować, aby wytrwać

Wiesz już jak trenować i o czym pamiętać, aby bieganie na dłużej zagościło w Twoim życiu, ale jest jeszcze jedna kwestia – odpowiednia dieta. O tym też powinieneś pamietać, ponieważ na nic będą Twoje wysiłki, jeśli nie zadbasz o swoją dietę. Pamiętaj, że potoczne spalę na treningu, to tylko żartobliwe hasło krążące w biegowym świecie. Tak naprawdę, odpowiednia i zrównoważona dieta jest niezwykle ważna w całym procesie treningowym.

Bieganie dla początkujących to często spore wyzwanie, ale pamiętaj, że wszystko jest trudne nim stanie się łatwe…

Powodzenia! 🙂




freedom_martya_w Image Banner 728 x 90

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here